חיפוש

השמרו ממאכלים מתוקים שאין להם סימן האזהרה של סוכר

חוק תווית המזון החדש מחייב יצרני מזון לסמן בסימן אזהרה בולט ואדום הימצאות של "סוכר בכמות גבוהה", כאשר כמות גבוהה לצורך העניין נחשבת 10 גרם סוכרים לכל 100 גרם*. המטרה היא להלחם בתופעת ההשמנה בישראל. לכאורה טוב – נכון? בפועל זרקו בעיה אחת מהחלון והכניסו בעיה גדולה פי כמה דרך הדלת. בעיה ושמה "הממתיקים המלאכותיים". יצרנים רבים, שרוצים להמנע מהמדבקה האדומה, החליפו את הסוכר (במקום פשוט לצמצם אותו) בסוכרלוז, סורביטול, מלטיטול ואיתריטול. החומרים האיומים הללו אולי בעלי פחות קלוריות ולכן פחות משמינים בשימוש מופרז, אבל החומרים הללו הוכחו במחקרים מסויימים כמסרטנים (ובמחקרים אחרים כלא מסרטנים – למה מ

שרד הבריאות לוקח בינתיים את הסיכון?), רוב החומרים ברשימה הזו אסורים לשימוש לנשים בהריון וע"פ ההמלצות של מחלקת התזונה והדיאטה של ביה"ח הדסה עין כרם – אסור לעבור צריכה של כמות יומית של רוב החומרים הללו של 5 מיליגרם ביום. בכפית סוכר אסורה יש 4 גרם!! (לא מיליגרם!!) סוכר. כלומר – ההמלצה היא לא לצרוך מהחומרים הללו כמות שהיא פי 800 פחות מכפית אחת של סוכר!! החומרים הסינטטים הללו, שעד היום היו מנת חלקם של צרכני "הדיאט" מופיעים ויופיעו כעת בכל מוצרי המזון שמסביבינו, וזאת כדי למנוע מהמוצר לקבל "מדבקה אדומה". הכמות המצטברת שאנחנו ובעיקר ילדינו נצרוך של החומרים הללו היא מעוררת פלצות. השמרו לכם. צרכו מתוק במידה, במחשבה, חפשו אותו ממקורות טבעיים ככל האפשר, במוצרים מתוקים חפשו את המדבקה האדומה וקראו טוב, טוב את הרכיבים דווקא במוצרים המתוקים שאין בהם את המדבקה. ומשרד הבריאות – בבקשה תשמרו עלינו מהשלכות של הדברים הטובים שאתם עושים עבורנו.



· לצורך השוואה: במנגו יש 14 גרם סוכר לכל 100 גרם, בענבים 16 גרם – הרבה מעל המינימום של משרד הבריאות שלנו. הפתרון, כרגיל, הוא לאכול מגוון ובמידה ולא להחרים או לשים "תחת אזהרה" מאכלים וחומרים טבעיים.

20 צפיות