Close

שאלות נפוצות

תקנון ומדיניות האתר
למה הדבש שלכם יקר ביחס לדבש "רגיל"?

הסיבה העיקרית להבדל בין מחיר הדבש התעשייתי לבין הדבש האורגני טמונה בכמות הדבש שנרדת מהכוורת. בגידול הדבורים התעשייתי, המגדל לוקח את כל הדבש שבכוורת ומספק לדבורים כתחליף מי-סוכר שיהוו את כל מזונם בחודשי הסתיו והחורף. בגידול האורגני משאירים לדבורים את כל כמות הדבש שהכוורת תזדקק לו בחודשים הקשים. על כן באופן טבעי, בגידול התעשיתי מפיקים הרבה יותר דבש מכל כוורת ומכאן מחירו הזול יותר.

מי מבטיח שהדבש האורגני שלכם עומד בתקן?

במדינת ישראל, אין עד היום תקן אורגני שנכתב על ידי משרד החקלאות, בניגוד לענפים אחרים כמו ירקות, פירות, גידול חיות לבשר וכו'. אנחנו מטפלים בכוורות שלנו על פי התקן האירופאי המחמיר באופן קפדני, להוציא סעיף אחד והוא שהכוורת תוצבנה במרחק של 3 ק"מ מכביש. בכל ישראל, להוציא את אזור הנגב (בו אין מספיק פרחים לגידול דבורים) התנאי הזה אינו יכול להתקיים.

האם דבש אורגני מתאים לצריכה על ידי טבעונים?

באופן עקרוני, דבש הוא מצרך שנוצר באמצעות עמל של חיות וככזה הוא אינו יכול להיחשב כטבעוני. הדבש הוא ברובו צוף פרחים שנאסף על ידי הדבורים שצומצם ועורבב עם אנזימים המיוצרים על ידי הדבורה.

האם אתם מאכילים את הדבורים בתמיסת סוכר?

באופן עקרוני ושוטף אנחנו נמנעים משימוש בתמיסת סוכר. יחד עם זאת, למען ההגינות והשקיפות צריך לציין שאנחנו כן משתמשים במקרים מסוימים בתמיסת סוכר כחיזוק לכוורות שנמצאות במצב קשה. כוורות שהן חלשות מאד, נחילים חדשים, או כוורות חולות. השימוש בסוכר יהיה נקודתי, בכדי לתת למשפחת הדבורים המסויימת חיזוק. השפעת מי הסוכר בהקשר הזה היא להפנות את האנרגיה של הדבורים מאיסוף צוף לטיפול בצאצאים, בניית חלות וחיזוק המשפחה.
חשוב לציין שהשימוש הנ"ל נעשה בשיקול דעת קפדני ובכל מקרה, בשום פנים ואופן לא ניתן סוכר לכוורת שאוגרת ומייצרת דבש ובשום מקרה לא יימצא סוכר בדבש.

כיצד מתבצע תהליך המשלוח?

אנחנו אורזים את הדבש ושאר מוצרי המכוורת בארגזים מיוחדים ויעודיים שאנו מייצרים במיוחד לשם כך. האריזה הייחודית שומרת על המוצר באופן מקסימאלי מתלאות הדרך ומבטיחה לכם שתקבלו את צנצנת הדבש שרכשתם באופן שלם ותקין עד לסניף הדואר שלכם. אנחנו שולחים את המוצרים שנרכשו דרך "דואר ישראל" במשלוח רגיל ואנו ערבים ואחראים לתקינות המוצר והגעתו לכתובת שצוינה בהזמנה. במקרה ובגלל תקלה או טיפול שגוי של חברת הדואר, בו החבילה הגיעה במצב לא תקין, או לא הגיעה לייעדה, אנחנו ניקח על כך אחריות ונפצה את הלקוח. המשלוח ייצא מאיתנו במהירות האפשרית ובכל מקרה לא ייאוחר משבוע לאחר הרכישה. משך הזמן הממוצע שלוקח לחבילה להגיע באמצעות הדואר הוא בין 3 ל- 10 ימים. אנחנו נעדכן וניידע אתכם באמצעות המייל כאשר החבילה נשלחה.

האם ניתן לבקר במכוורת שלכם?

כן. בהחלט. בשמחה רבה. אנחנו אוהבים אורחים ואתם מוזמנים מאד.  אנא רק תאמו את הביקור מראש בטלפון או במייל וקחו בחשבון שאנחנו לא נמצאים במכוורת בסופי שבוע ובחגים.